Innovation2014. Els grans transatlàntics redrecen el rumb per no naufragar. Salpen nous vaixells, més àgils, més ràpids. Nous actors entren en l’escena dels media. La neutralitat d’aquest gran mar que és internet, en perill. Mai més llegirem els diaris com ho fèiem abans. Hem après a compartir, a navegar, a ser infidels a la ‘nostra’ capçalera. Llegim compulsivament tot el que se’ns apareix al ‘timeline’. Des de l’ordinador i, cada cop més, des del mòbil. Ja no hi ha quioscos: hi ha Google i Facebook, totpoderosos. I el govern espanyol s’hi enfronta de la pitjor manera.

2014: el periodisme continua navegant contra corrent per donar notícies. Amb la millor tecnologia de la història, però sense un model de negoci clar. I, tanmateix, per primer cop en molts anys, podem dir que hem tocat fons. Terra a la vista!

Aquí va un recull d’articles sobre #periodisme i #innovació del 2014:

La revolució digital

1. The leaked New York Times innovation report is one of the key documents of this media age [aquí el meu anàlisi de l’informe]

2. Print Is Down, and Now Out

3. The Real Crisis of Journalism

4. European newspapers search for ways to survive digital revolution

5. No a la tasa Google

6. State of the News Media 2014

7. Online Journalism Is Growing, But That Doesn’t Mean Much

8. 12 Things BuzzFeed’s Ben Smith Thinks You Should Know about Journalism

9. Why Digital Tools Are Missing in 
Most Newsrooms

10. Jordi Pérez Colomé: El periodismo digital es mejor

11. Beyond net neutrality: the new battle for the future of the internet

Experiència d’usuari i nous formats

12. Why you’ll be able to pay for things on your phone in lots of ways for a long time

13. User experience is the new differentiator. How will that affect the internet?

14. The outrageous new metric for online attention that will completely change the Internet forever

15. Vox Takes Melding of Journalism and Technology to a New Level

16. (Re)defining multimedia journalism

17. Alberto Cairo: Data journalism needs to up its own standards

Xarxes socials

18. How Facebook Is Changing the Way Its Users Consume Journalism

19. How social media is reshaping news

20. Why do journalists prefer Twitter to Facebook?

La redacció

21. Immediacy vs. importance: The tension underlying how the NYTimes.com homepage gets made

22. How Ben Bradlee transformed The Washington Post

Regeneració i periodisme

23. Media revolution in Spain as readers search for new voices

24. Ignacio Escolar: “O hi ha reforma o hi ha ruptura, el que no hi haurà és immobilisme”

25. Genís Roca: “En internet hemos vivido nuestro Mayo del 68, pero ya está apagándose”