Barcelona: revolució bici

Amb Idoia Longan, Ricard Marfà i Georgina Ferri. En 10 anys els desplaçaments en bicicleta per la ciutat de Barcelona s’han multiplicat per quatre. Com ha passat en altres ciutats europees, la bicicleta s’ha integrat plenament al paisatge urbà. És un mitjà de transport verd i saludable, que ajuda a reduir l’ús del cotxe. Però la convivència amb els turismes i els vianants no és gens fàcil.

El reportatge analitza la gran expansió de la bicicleta a Barcelona a partir de tots els accidents registrats entre el 2010 i el 2015. Un mapa interactiu mostra els 3.566 accidents, segons el registre d’accidents de la Guàrdia Urbana. El cotxe privat i la moto representen el 39,6% dels desplaçaments diaris a Barcelona. La bici, un 1,8%. Però en canvi, en proporció, el nombre d’accidents és més alt. El 2015, un 7,6% dels accidents tenien una bicicleta implicada.

Una visita guiada pel mapa analitza els barris i els carrers amb més accidents, els accidents més greus, els atropellaments, el perill que suposa per a la gent gran, l’alarma pels menors implicats o els problemes del Bicing.

El reportatge va incidir en el debat sobre la convivència entre la bicicleta i els vianants a Barcelona. Per primera vegada els usuaris van poder interactuar amb les dades obertes de l’Ajuntament de Barcelona sobre els accidents de trànsit de la ciutat.

Ves al reportatge
< >