quartz-after

Un diari sense portada. Sense seccions. Blanc. Pensat per al mòbil i per a l’iPad. Global, ràpid i digital.

Així és Quartz, el diari en què s’està inspirant Pedro J. Ramírez per crear el seu nou mitjà, El Español, que naixerà a la tardor, segons ha anunciat ell mateix aquest Cap d’Any per Twitter.

El concepte de Quartz és innovador i, conjuntament amb Circa i altres mitjans molt pensats per als dispositius mòbils, està influenciant el nou periodisme digital. María Ramírez, filla de l’exdirector d’El Mundo, va visitar fa poc la redacció de Quartz a Nova York i en va fer aquest post a #nohacefaltapapel, el seu blog sobre periodisme i innovació imprescindible.

Explica l’editor de Quartz, Jay Lauf, a María Ramírez: “No somos dogmáticos sobre nada. El beneficio del tamaño y de la mentalidad hace que seamos flexibles y podamos experimentar. Como somos más pequeños y más ligeros, podemos ser rápidos. Tenemos una página en blanco en la que podemos escribir. Si eres un medio tradicional, ya te has enganchado a la droga de los ‘banners’ porque toda web está construida alrededor de mecanismos publicitarios que se convierten en suficientemente lucrativos como para que no te convenza la idea de quitártelos de en medio. Es como con el papel: si eres un gran medio tradicional no puedes imaginarte un mundo en que más de la mitad de tus ingresos desaparezcan. Aquí tenemos un lienzo en blanco. Es un sitio limpio y con pocas cosas y orientado hacia el lector, en lugar de intentar poner un ‘banner’ aquí, otro ‘widget’ allí, más enlaces por aquí y otro anuncio por aquí que nadie ve. Nuestra idea de la publicidad es como de revista: pones anuncios grandes, bonitos y ambiciosos que son parte de la experiencia. Sé que la razón por la que lo podemos hacer es porque estamos empezando desde cero. Esto supone una enorme diferencia entre nosotros y los medios tradicionales”.

Les bases de la línia editorial d’El Español les va exposar Pedro J. Ramírez en una conferència a l’Ateneu de Madrid. Ara ha publicat el discurs a Medium. El periodista ja va fer servir Medium per difondre el seu article setmanal que El Mundo li va deixar de publicar.